هشتگ های اینستاگرام : راهنمای نهایی

هشتگ های اینستاگرام راهنمای نهایی

هشتگ های اینستاگرام می توانند استراتژی اینستاگرامی شما را بسازند یا شکست دهند.
از آنها به درستی استفاده کنید تا پست های شما توسط افراد بیشتری که احتمالاً به محصولات یا برند شما علاقه مند هستند مشاهده شود.

اما اگر از آنها اشتباه استفاده کنید, میتواند به صفحه شما آسیب برساند؛ از آزار دادن فالوورهای بالقوه گرفته تا جریمه شدن توسط الگوریتم اینستاگرام.

برای استفاده موثر از هشتگ‌ها در اینستاگرام، باید دقیقاً نحوه عملکرد آن‌ها را بدانید و یک استراتژی درست را دنبال کنید.

برای این کار شما به جای مناسبی آمده اید, این مقاله را دنبال کنید تا همه چیز را در مورد هشتگ ها در اینستاگرام بدانید.

هشتگ چیست؟

هشتگ ترکیبی از حروف، اعداد و یا ایموجی است که قبل از آن علامت هش (#) استفاده می شود(به عنوان مثال، #تبلیغات). از آنها برای دسته بندی محتوا و قابل کشف تر کردن یک محتوا استفاده می شود.
هشتگ ها قابل کلیک هستند. به این صورت که هر کسی روی یک هشتگ اینستاگرام کلیک کند یا یک هشتگ را در اینستاگرام جستجو کند، صفحه‌ای را مشاهده می‌کند که تمام پست‌های برچسب‌گذاری شده با آن هشتگ را در آن موجود است.

چرا از هشتگ های اینستاگرام استفاده کنیم؟

هشتگ ها راه مهمی برای گسترش مخاطبان اینستاگرام و دستیابی به دسترسی بیشتر هستند. هنگامی که از یک هشتگ استفاده می کنید، پست شما در صفحه مربوط به آن هشتگ ظاهر می شود. اگر از یک هشتگ در استوری خود استفاده می کنید، می تواند در هشتگ استوری مربوطه قرار گیرید که در صفحه هشتگ نیز ظاهر می شود.
افراد همچنین می توانند هشتگ ها را دنبال کنند. به این معنی که می توانند پست هشتگ شده شما را در صفحه خود ببینند. حتی اگر هنوز شما را دنبال نکرده باشند.
هشتگ‌های اینستاگرام همچنین می‌توانند راه بسیار خوبی برای ایجاد جامعه آنلاین و کمپین ها باشند تا مردم انگیزه بیشتری برای تعامل با برند شما داشته باشند. به عنوان مثال، از آنجایی که در سال ۲۰۲۰ بعد از ورود کرونا, نحوه ورزش مردم به طور ناگهانی تغییر کرد؛ کمپانی نایک از هشتگ #playinside برای نشان دادن فعالیت های ورزشی افراد در خانه‌های خود استفاده کرد.

انواع هشتگ های محبوب اینستاگرام

می توان هشتگ های اینستاگرام را به چند نوع متمایز تقسیم کرد:

  • هشتگ های محصول یا خدمات:
    اینها کلمات کلیدی اساسی برای توصیف محصول یا خدمات شما هستند، مانند #کیف_دستی یا #ماگ
  • هشتگ‌های موقعیت یا جایگاه:
    این هشتگ‌ها کمی خاص‌ترهستند و نشان می‌دهند که شما در چه زمینه‌ای یا صنعتی فعال هستید، مانند #وبلاگر_سفر یا #بلاگر_غذایی
  • هشتگ‌های انجمن های صنعتی اینستاگرام:
    انجمن‌ها در اینستاگرام وجود دارند و این هشتگ‌ها به شما کمک می‌کنند آن‌ها را پیدا کنید و به آنها بپیوندید. مانند #باغبانان_اینستاگرام یا #آشپزان_اینستاگرام
  • رویداد ویژه (مناسبت ها) یا هشتگ‌های فصلی:
    اینها می‌توانند به تعطیلات یا فصول واقعی مانند #تابستان‌ اشاره داشته باشند، یا می‌توانند به همه روزهای تعطیل یا روزهای ملی اشاره داشته باشند. مانند #روز_مادر یا #روز_درختکاری #نوروز و…
  • هشتگ‌های موقعیت مکانی:
    حتی اگر پست اینستاگرام خود را تگ جغرافیایی کنید، همچنان می‌تواند ایده خوبی باشد که به پست خود هشتگی با موقعیت مکانی شما مانند #قزوین یا #ایران اضافه شود.
  • هشتگ‌های ایموجی(شکلک):
    این هشتگ‌ها می‌توانند به تنهایی شامل شکلک‌ها باشند یا کلمات یا عباراتی با ایموجی‌های مرتبط مانند #عینک آفتابی باشند.

چند هشتگ در اینستاگرام استفاده کنید

شما می توانید حداکثر از ۳۰ هشتگ در یک پست معمولی و حداکثر از ۱۰ هشتگ در یک استوری استفاده کنید. اگر سعی کنید موارد بیشتری را اضافه کنید، نظر یا شرح شما پست نخواهد شد.

اما فقط به این دلیل که می‌توانید از هشتگ‌های زیادی برای اینستاگرام استفاده کنید، به این معنا نیست که باید از آن استفاده کنید. هیچ معیاری برای تعداد هشتگ های مناسب برای هر کسب و کار و یا حتی برای هر پست یک کسب و کار وجود ندارد.

اتفاق نظر این است که حدود ۱۱ هشتگ برای شروع، عدد خوبی است. اما متداول ترین تعداد هشتگ برای استفاده در اینستاگرام بین ۱ تا ۳ است.
برای تعیین اینکه چه چیزی برای کسب و کار خاص شما بهتر عمل می کند، باید امتحان کنید و نتایج را بررسی کنید.

نحوه استفاده از هشتگ در اینستاگرام – ۷ نکته و ترفند

۱- از Insights استفاده کنید تا ببینید کدام تگ ها بهتر کار می کنند

اگر به یک نمایه تجاری اینستاگرام تغییر کاربری داده اید پس به اطلاعات آماری دسترسی خواهید داشت. این یعنی به شما می گوید چه تعداد دنبال کننده از هشتگ دریافت کرده اید.
ابتدا پستی را که می‌خواهید در آن اطلاعات داشته باشید انتخاب کنید و روی View Insights در زیر پست در سمت چپ ضربه بزنید.
سپس انگشت خود را به سمت بالا بکشید تا همه اطلاعات مربوط به آن پست، از جمله تعداد برداشت‌های هشتگ‌ها را ببینید.
این داده ها به شما کمک می کند تا بفهمید کدام هشتگ برای بهبود دسترسی موثر تر است.


۲- هشتگ ها را در استوری های اینستاگرام به کار ببرید

صفحات استوری دارای نماد هشتگ در گوشه سمت چپ بالا هستند. روی آن کلیک کنید و مجموعه‌ای از پست‌های و استوری ها را مشاهده می‌کنید که با هشتگ افراد با نمایه‌های عمومی برچسب‌گذاری شده‌اند.

راهنمای هشتگ استوری اینستاگرام

دو راه برای افزودن هشتگ به استوری وجود دارد. روش اول استفاده از برچسب هشتگ است.
یا می توانید به سادگی از ابزار متن و نماد # برای تایپ هشتگ به همان روشی که در یک پست عکس یا ویدیو انجام می دهید استفاده کنید.

راهنمای هشتگ استوری اینستاگرام2

۳- از هشتگ های ممنوعه و هشتگ های اسپم خودداری کنید

وقتی محتوای نامناسب با یک هشتگ مرتبط شود، اینستاگرام ممکن است آن هشتگ را ممنوع کند.
این به این معنی نیست که شما اصلا نمی توانید از آن استفاده کنید. در عوض، به این معنی است که اگر روی برچسب کلیک کنید، فقط پست های برتر را خواهید دید. شما پست های اخیر را نخواهید دید و هیچ داستانی با هشتگ مرتبط نخواهد بود.
وقتی با یک هشتگ ممنوعه مواجه می شوید، به نظر می رسد:
تنها راه برای اطلاع از ممنوعیت یک هشتگ این است که قبل از استفاده آن را بررسی کنید. این تمرین خوبی است که هر بار که یک هشتگ جدید اضافه می کنید انجام دهید. استفاده از هشتگ‌های ممنوعه می‌تواند باعث کاهش تعامل شود.
استفاده از هشتگ های غیر متعارف باعث جذب ربات ها، اسپمرها و سایر کاربران اینستاگرام می شود که قصد ندارند محتوای نامربوط شما را دنبال کنند.

۴- نحوه کار صفحات هشتگ را درک کنید

صفحات هشتگ یک راه عالی برای نمایش محتوای شما در معرض مخاطبان جدید است، به خصوص اگر بتوانید در بخش بالایی”Top”برجسته شوید.
صفحات هشتگ تمام محتوای مرتبط با یک هشتگ خاص را نشان می دهد. اگر فردی یک پست را جستجو می کند و پست شما جدیدترین آن هشتگ است، اولین چیزی است که در بخش “اخیر” می بیند.
به خاطر داشته باشید که بخش اخیر بر اساس زمانی که هر پست در ابتدا به اشتراک گذاشته شده است مرتب شده است. اگر بعداً هشتگ اضافه کنید، چه از طریق نظر یا با ویرایش کپشن، این کار باعث می شود که پست شما به بالا راه یابد.

۵- از هشتگ های نامربوط یا تکراری استفاده نکنید

ممکن است وسوسه انگیز باشد که به سادگی همان لیست طولانی هشتگ ها قدیمی را در هر پست کپی و جایگذاری کنید، اما این کار را نکنید! دستورالعمل های اجتماعی اینستاگرام به وضوح بیان می کند که “پست کردن نظرات یا محتوای تکراری اشکال دارد. اگر از هشتگ های مشابه برای هر پست استفاده کنید، محتوای شما توسط الگوریتم جریمه می شود.
هنگامی که یک پست ایجاد می کنید، فقط از هشتگ های منطقی استفاده کنید. برای مثال، اگر پستی را با #سفر تگ کنید، محتوای شما باید چیزی باشد که علاقخ مندان به سفر یا جهانگردان ها بخواهند درباره آن نظر بدهند، لایک کنند و به اشتراک بگذارند.
مهم دیده شدن توسط افراد زیادی نیست، مهم این است که توسط افراد مناسب دیده شوید. اینگونه است که هشتگ ها به تعامل بیشتر و فالوورهای بیشتر منجر می شوند. کلمات کلیدی مناسب را برای هر پست به صورت جداگانه انتخاب و استفاده کنید.

۶- مطمئن شوید که هشتگ استفاده شده به معنای آن چیزی است که شما فکر می کنید

هشتگ ها اغلب رشته ای از کلمات هستند که به هم چسبیده اند؛ اما در زبان فارسی این یک مشکل است. وقتی مشخص نیست یک کلمه کجا تمام می شود و کلمه بعدی کجا شروع می شود، می تواند مشکلاتی ایجاد کند. برای رفع این مشکل از علامت زیر خط “_” و یا فاصله “-” استفاده کنید. اما بهتر است از زیر خط “_” استفاده کنید.
گاهی اوقات برندها خیلی مشتاق هستند که بدون درک کامل, روی یک هشتگ پرطرفدار وارد شوند. هنگامی که زمینه چالش برانگیز است، این می تواند یک فاجعه روابط عمومی برای برند ایجاد کند.
و گاهی اوقات یک برند قبل از ایجاد یک کمپین کامل، بررسی نمی کند که آیا هشتگ از قبل در حال استفاده است یا خیر.

۷- هشتگ ها را برای استفاده در آینده ذخیره کنید

اگر اغلب از هشتگ‌های مشابه استفاده می‌کنید، می‌توانید آن‌ها را در یادداشتی ذخیره کنید تا زمان تایپ مکرر آنها را کاهش دهید و همچنین از اشتباه احتمالی نگارشی جلوگیری کنید.
اما صبر کنید! ما به شما گفتیم که از هشتگ های یکسان در هر پست استفاده نکنید؟! درست است – شما نباید از مجموعه هشتگ های مشابه استفاده کنید. با این حال، داشتن فهرستی از هشتگ‌های مرتبط با انواع مختلف محتوایی که پست می‌کنید، مفید است. حتی می توانید لیست های جداگانه ای از هشتگ های مرتبط با انواع مختلف پست هایی که ایجاد می کنید ایجاد کنید.

فقط یک لیست از هشتگ ها را در یادداشت های خود ایجاد کنید تا به پست های خود اضافه کنید.

سپس می‌توانید به جای اینکه هشتگ‌ها را به خاطر بسپارید یا هشتگ‌های جدید را برای هر پست جستجو کنید، چند هشتگ را برای استفاده هر بار انتخاب و استفاده کنید. این همچنین به شما زمان می دهد تا بررسی کنید چه نوع محتوایی قبلاً برای این هشتگ ها ارسال شده است، بنابراین از اشتباهات ذکر شده در بالا جلوگیری میکنید.
فقط به یاد داشته باشید که هر یک از هشتگ های اینستاگرامی که در یک پست استفاده می کنید باید با محتوا مطابقت داشته باشد و نباید خیلی تکراری باشد. کل لیست ذخیره شده خود را در هر پست کپی و جایگذاری نکنید.
آژانس مهسان به شما لیسته متنوعی از هشتگ ها را پیشنهاد میکند, تا با توجه به محتوای پست و استوری که برای برند و کسب وکارخود از آنها استفاده میکنید شما را کمک کند.

  • هشتگ های مربوط به آشپزی
    #آموزش_آشپزی # آشپزی # آشپزی_ایرانی #آشپزخانه #غذای_خانگی # آشپزی_آسان #غذای_ایرانی # آشپزخانه
    # آشپزی_درطبیعت #زندگی #شام #ناهار #صبحانه #غذا #غذای_فوری #چی_بپزم
  • هشتگ های مربوط به فروشگاه
    #فروشگاه_آنلاین #فروشگاه_اینترنتی #فروشگاه_لبا س #فروشگاه_کفش #فروشگاه_کفش #فروشگاه_کتاب #فروشگاه_زنانه #فروشگاه_لوازم_خانگی #فروشگاه_آرایشی #فروشگاه_رفاه
  • هشتگ های مربوط به سبک زندگی یا لایف استایل
    #لایف_استایل #لایف_استایل_بلاگ #لایف_استایل_سالم #لایف_استایل_رژیم #آرامش #زندگی #عاشقانه #حال_خوب #عشق #سفر #ژست #خدا
  • هشتگ های مربوط به عکاسی
    #عکا سی #عکا سی_هنری #عکا سی_پرتره #عکا سی_تبلیغاتی #عکا سی_کودک #عکا سی_طبیعت #عکا سی_مدلینگ #ژست_عکا سی #ژست_تولد #عکس #طرفند_عکاسی
  • هشتگ های مربوط به لباس
    #لبا س #لبا س_مجلسی #لباس_مجلسی_شیک #لباس_مجلسی #لباس_شب #لبا س_عرو س #لباس_بچهگانه #لباس_بارداری #لباس_بچهگانه_قیمت_مناسب #لباس_بچگانه_مارک #لبا س_راحتی
  • هشتگ های مربوط به زیورآلات و بدلیجات
    #زیورآلات #بدلیجات #بدلیجات_ شیک #زیورآلات-شیک #بدلیجات_ارزان #بدلیجات_عمده #بدلیجات_استیل #بدلیجات_دخترونه #بدلیجات_خاص #اکسسوری #جواهر #استایل #شیک #هدیه #هدیه_خاص
  • هشتگ های مربوط به آموزش
    #آموز ش_رایگان #آموز ش #آموزشگاه #آموز شی #آموز ش_آشپزی #طرفند #آموز ش_زبان #تولید_محتو ا #طرفند_آموزشی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *