محتوا (Content) چیست؟

از دیدگاه رسانه و ارتباطات به هر اطلاعاتی که در قالب متن, تصویر, صوت و یا ویدئو که بتواند پیام, خبر, احساس و نظایر آن را به دیگران انتقال دهد محتوا گفته میشود.

واژه «محتوا» در حوزۀ رسانه و تبلیغات و بازاریابی، به‌طور فزاینده و گسترده‌ای استفاده می‌شود، عموم مردم از این واژه کمتر استفاده می‌کنند و اشتیاقی به کاربرد آن در مکالمات روزمره خود ندارند؛ بنابراین، تنها گروهی خاص که به مفاهیم بازاریابی و رسانه آشنا هستند، این واژه را، آن هم به‌ندرت، به کار می‌برند.

از انواع فضای مناسب برای انتشار محتوا می توان به اینستاگرام, فیسبوک, صفحات وب, لینکدین, آپارات, توییتر و…که بسترهای مناسبی برای انتشار محتوای هدفمند هستند اشاره کرد.

امروزه با توجه به اهمیت سرعت انتشار محتوا در فضای اینترنت, نحوه ی استفاده مجدد و اقتباس از محتوا, در دسترس بودن محتوا در حجمی وسیع و موارد بسیار دیگر باعث کم رنگ شدن اهمیت تولید محتوای جدید شده است.

چه محتوایی تولید کنیم؟

نکته مهم در مورد محتوا, به ویژه وقتی که صحبت از ایجاد محتوای حرفه ای می شود, ارزشی است که محتوا ارائه می دهد؛ زمانی که محتوای شما برای مخاطبان و مشتریان مفید نباشد, برای کسب و کار شما و نام تجاری شما مفید نخواهد بود.

با توجه به اینکه در چه ضمینه ای فعالیت می کنید و جامعه هدف شما چه کسانی هستند باید محتوایی تخصصی و کارآمد برای مخاطبانتان (که می تواند شامل همکاران و مشتریان باشد) تولید کنید؛ برای مثال اگر شما فروشگاه محصولات کوهنوردی دارید, مخاطبان شما تشکیل شده اند از ورزشکاران, کوهنوردان, همکاران و تآمین کنندگان.

محتوایی که برای این کسب و کار  تولید میشود بهتر است آموزش هایی از کوهنوردی, معرفی جاذبه های طبیعی, تحلیل ابزارات و تجهیزات و…باشد.

تیم متخصص ما در تمام این ضمینه ها می تواند با تولید محتوایی درست و کارآمد با انتشار گسترده وسریع به شما کمک کند تا موفقیت خود را دو چندان کنید؛

فقط کافیست که با ما, آژانس مهسـان  تماس بگیرید و یا اینجا کلیک کنید.